Wednesday, September 21, 2011

Lawak Orang Kedekut

Adegan ini penuh alasan dan mementingkan diri.

guy: baru balik dari sarawak.

girl: pukul berapa abang sampai?
guy: pukul 2 tadi
girl: kenapa abang lambat kesini?
guy : er, er, banjir sampai paras ini (dia tunjuk paras leher)
girl: dimana?
guy : dalam sungai
girl: laaaa, kalau dalam sungai dalam dari itu pun ada. mana handbag yg saya pesan?
guy : er, er, er, er,er (tengah cari alasan)
girl: er apaaa?
guy : er, saya tak tau size awak
girl: laaa, handbag mana ada pakai size
guy : saya lelaki manalah tau barang-barang perempuan ni.
girl: mana ikan terubuk?
guy : saya ada pergi kepasar satok, tapi, tapi, tapi
girl: tapi apaaa?
guy : tapi, ikan semua dah mati
girl: laaa, mana ada ikan masin hidup
guy : manalah saya tau, awak mau yg hidupkah yg mati, saya masih bujang mana reti semua ni.
girl: awak dah makan?
guy : dah, kat kedai mamak tadi makan beriani madu.
girl: laaa, kenapa tak ajak saya, setidak pun tapau.
guy : saya memang nak tapau tadi, tapi kedai mamak tu, kedai mamaktu, kedai mamak tu
girl: kedai mamak tu apaaa?
guy : kedai mamak tu tak ada plastik
girl: laaaa, tak patuut (dalam hati, tak boleh buat laki dia ni)
guy : tak taulah mamak tu kadekut (dalam hati, selamat duit aku)

No comments:

Post a Comment